Három kérdés a cégkapuról
Három kérdés - három válasz a Cégkapuról

Három kérdés - három válasz a Cégkapuról

1. K: Pontosan mi is lesz a Cégkapu?
V: Nem több, mint egy hivatalos elektronikus postafiók, amelyet a hatóságokkal (pl. NAV), illetve bíróságokkal történő elektronikus kommunikációra használhatnak a gazdálkodó szervezetek. Hasonló lesz tehát, mint az Ügyfélkapu, de több felhasználó általi használatra kiszélesítve. Vagyis nem kell túlgondolni a funkcionalitását, nagyon hasonló szolgáltatásokkal fog rendelkezni, mint az Ügyfélkapu most, de a fejlesztők szerint a későbbiekben meg lesz a lehetősége annak, hogy szűrni, illetve mappákba lehessen rendezni a beérkező, illetve kimenő leveleket.

2. K: Könyvelőként regisztráljam magam az összes általam könyvelt cég Cégkapuján?
V: Ne! Könyvelőként pl. bevallást beküldeni a könyvelő saját Ügyfélkapujáról (egyéni vállalkozó könyvelő esetén), illetve a könyvelő cég Cégkapujáról célszerű. A képviselet nyilvántartása nem változik, vagyis a meghatalmazotti kapcsolatot a NAV az EGYKE nyomtatvány alapján látja, azt nem a Cégkapu határozza meg. Amennyiben valaki a Cégkapura regisztrál, az adott gazdálkodó valamennyi hivatallal, bírósággal kapcsolatos levelezését látja, olyat is, mely nem a könyvelési feladatokhoz kapcsolódik. Hasonló, mint amikor a könyvelő elkéri az ügyvezető Ügyfélkapus belépési jelszavát, láthatja a betegéletútját, ami nem biztos, hogy szerencsés.

3. K: Mikortól lesz kötelező használni a Cégkaput a bevallások beküldésére?
V: Jelenlegi információk szerin teljes körűen 2019-től. 2018. átmeneti év lesz, a "régi módszer" szerint, vagyis Ügyfélkapun keresztül is be lehet adni a bevallásokat, de már Cégkapun keresztül is. Figyelem! Aki egyszer használja a Cégkaput, nincs visszaút, onnantól már csak ezen keresztül tudja beküldeni a bevallásokat.

Forrás: Facebook