Tájékoztató könyveléssel, irodánk működésével kapcsolatosan
Változások koronavírus idején

Tisztelt Partnerünk!

A Luther-Tax Kft irodája a rendkívüli helyzetre való tekintettel - mint már korábbi levelemben is írtam - bezárt. Munkatársaim és jómagam otthonról dolgozunk. Szerencsénkre a tavalyi évben eltervezett, idei évben megvalósított változásoknak köszönhetően az otthonról történő  munkavégzés nem jelent problémát számunkra. Viszont a dolog azzal jár, hogy nem tudunk papír alapon számlákat fogadni, az ilyen bizonylatok feldolgozásának fizikai akadálya van, ezért kérjük az alábbiak figyelembevételét.

Kimenő számlák

1.  Aki számlázóprogramot használ, korábbi években vagy akár az idén tért át a gépi számlázásra próbálja meg számláit pdf formátumban menteni és pdf formátumban megküldeni a partnereinek. 

2. Irodánk részére a minden számlázóprogramban kötelező NAV adatszolgáltatás fájlt küldd el emailben, vagy töltsd fel a Onedrive mappa egyéb mappájába. A fájl időszakának lekérése során figyeljetek, hogy minden, adott időszakot érintő számla belekerüljön az adatokba, csak így lehetséges, hogy az áfabevallás tartalmazza az összes szükséges adatot.

3. A számláitok kiállítása során törekedjetek, hogy a számlák megfelelő adattartalommal, áfa kulcsokkal, stb. kerüljenek kiállításra. A korábban küldött "számlázási kisokost" olvassátok újra, használjátok. 

4. Kérjük még, hogy a kimenő számlákról adott időszakra egy részletes excel vagy pdf  formátumú kimutatást - lehetőleg adóalap/adó/összesen, partnernévvel, számla kelte/teljesítés/fizetési határidő részletezettséggel - szintén töltsetek fel, küldjetek emailben.

5. Aki még kézi számlatömbből számláz, kérem minél előbb térjen át a gépi számlázásra. Az áttérésben, választásban segítek, hívj! Ne feledd, hogy egyrészt a számlázóprogramot be kell jelenteni a NAV felé 15 napon belül a használatbavételt követően, másrészt pedig össze kell azt kötni az onlineszamla.nav.gov.hu rendszerével. Erről is küldtem már emailt korábban, keresd meg, csináld meg az alapján, ha nem találod szólj és újraküldöm, ha végképp nem boldogulsz hivj és segítek.

6. Amíg nem sikerül áttérni a gépi számlázásra kézi számláidat szkenneld be, küldd nekünk elmailben, vagy töltsd fel a Onedrive/egyéb mappába. Szkenneléshez levelem végén adok pár tippet.

7. Pénztárgépes értékesítéseidről a napi zárószalagokat szkenneld be és töltsd fel a Onedrive/egyebek mappa almappájába. Lehetőleg úgy, hogy könnyen megtaláljuk és feldolgozhassuk azokat is. Dolgozunk rajta, hogy a NAV-tól visszakérve a pénztárgépes bevételt az előzőekben leírtak nélkül tudjuk könyvelni, ha ebben lesz előrelépés, akkor azt majd megírom.

Bejövő számlák

1. A bejövő számláidat - akár kp-s, akár átutalásos - szkenneld be és töltsd fel a Onedrive/szamlak mappába. Ezen belül minden hónapnak külön mappája van. ÁFA zárás után egy bevallással lezárt mappába már ne ments számlát akkor sem, ha az még annak az időszaknak teljesítésére szól, mert azt nem fogjuk már észrevenni, megtalálni. Az elkésett számláidat tehát abba az időszakba tedd bele, amikor azt megkaptad, megtaláltad. Ha előző időszaki számla még a bevallás leadása előtt, de kicsit késve jön és nem egyszerre kerül be a mappába a többi számlával, akkor jelezd, hogy került még a mappába számla, akkor majd mi iktatjuk és könyveljük azt ehhez az időszakhoz.

2. Azokat a számlákat amiket elektronikus vagy eleve pdf formában kapsz nem kell nyomtatnod és újra beszkennelned. Egyszerűen ments a számlák mappába. Beszállítóidat kérdd meg, hogy számláikat ne papíralapon adják át, hanem az előzőek közül valamelyik formában emailben juttassák el hozzád. Emailből bemásolod a Onedrive-ba, többi a mi dolgunk!

3. Ha nem sikerült vagy nem akartad beállítani a Onedrive-ot és sok számlád van zippeld be őket egy fájlba és küldd el óriáslevél útján. Ajánlom a www.mammutmail.hu felületet.  

4. A számlák mappába ne ment NEM számlát! Díjbekérőt, szállítólevelet, fizetési felszólítást és ezekhez hasonlóakat sem. Előlegszámlát viszont igen.

Banki kivonatok, számlatörténetek

1. Korábban már küldtem róla leírást, melyik bankból milyen fomátumban tudsz lekérni kivonatot, számlatörténetet. Annak megfelelően kérd le az adott időszakot és küldd emailben, vagy mentsd a céges Onedrive mappába. A bankról kérj le egy adott időszaki számlatörténetet, kivonatot is pdf-ben, ebből vissza tudjuk egyeztetni utána az általunk lekönyvelt adatokat.

2. Utalások során figyelj arra, hogy a közleményben szerepeljen a számla száma, azonosítója amit éppen utalsz, nagyban megkönnyíti a munkánkat, ha nem kell keresgélni, Téged zavarni az egyes tranzakciók azonosítása miatt. Partnereidet kérdd meg, hogy ők is így tegyenek. Ha ez mégsem sikerül teljeskörűen, akkor a banki bizonylatok átnézése során azonosítsd az érkező utalást és valamilyen megjegyzés hozzáadásával segítsd munkánkat. Hidd el, ez így Neked is kevesebb munka, mintha a feldolgozás során hívogatunk, emailezünk az egyes tranzakciók azonosítása miatt.

A pénztár egyeztetése érdekében töltsd fel/küldd el az adott időszaki pénztárjelentést is a korábban leírt módon. Ha lehet, inkább NE használj készpénzt az elkövetkezendő időszakban, csekkes számláidat inkább utald, vagy használd az icsekk alkalmazást QR kódos fizetéssel. A munkabéreket is utald.

Szkennelés    

Mind az Apple Store, mind az Android play áruházakban több ingyenes alkalmazás rendelkezésre áll a dokumentumok szakszerű szkennelésére. Pl: Microsoft Office Lens, Camscanner, Tiny Scanner, Simple Scan, stb. Figylej arra, hogy pdf-ben történjen a szkennelést, többoldalas bizonylatokat egy fájlba szkennelj, monden számla külöm fájlba, de ezeket már megbeszéltük korábban.

Új információkért keresd fel cégünk weboldalát a www.luthertax.hu címen, keress ránk és kövess bennünket a Facebook-on!